donderdag 1 november 2012

Make up

Vroeger mocht ik nooit make-up op van mijn moeder, het duurde nog best wel lang voordat ik elke dag mascara mocht dragen laat staan een beetje eyeliner of foundation. Eind groep 8 begin 1e klas begon ik elke dag mascara te dragen maar ik wist zeker niet hoe. Het zat altijd onder mijn ogen en al mijn wimpers plakte aan elkaar. Ik pakte altijd de mascara van mijn moeder en dat was er zo een met een witte en een zwarte kant, tuurlijk wist ik dat de zwarte over de witte heen moest maar 9 van de 10 keer zag je de witte mascara alsnog erdoorheen.

Het is eigenlijk sinds vorig jaar dat ik een beetje foundation ging dragen en het was echt een uitzondering dat met oud en nieuw ik vriendinnen van mij oogschaduw bij me op liet doen. Het voelde alsof ik 2 blauwe ogen had terwijl ik als ik nu de foto's terug kijk het echt super mooi vind. Heel af en toe droeg ik eyeliner maar ik vond het eigenlijk niet nodig, het voegde niet veel toe.

Sinds begin dit jaar volg ik beautyblogs en dat is ook de reden dat ik ben begonnen met wat meer make-up. Ik leerde wat concealer was en waarom en hoe je oogschaduw aanbrengt. Ik had de termen blenden en arcadeboog nog nooit gehoord terwijl het nu heel erg vanzelfsprekend voor me is. Het is zeker niet zo dat ik elke dag een volle ooglook draag en zeker niet altijd naar school. Maar mascara, bb cream en concealer zijn nu zeker niet meer te missen voor mij.

Het is dan wel zo dat ik bb cream en concealer alleen aanbreng op de plekken die nodig zijn en je zal mij nooit zien met een te dikke laag op of een verkeerde kleur. Dan haal ik het er liever helemaal af. Ook "spinnenpoten", een te dikke laag mascara waardoor alles aan elkaar plakt zal je bij mij niet zien. Het liefst heb ik ook een beetje eyeliner op maar wanneer de wing niet lukt of niet zit zoals ik hem wil dan gaat die er ook snel weer af. Het is niet zo dat ik mezelf lelijk vind zonder make-up en ik haal ook vaak genoeg gewoon 's middags mijn make-up er af als ik met mijn vriend ben maar ik vind dat ik er dan zo moe uitzie. Met een beetje bb cream/foundation, een beetje mascara en een klein beetje blush zie ik er meestal toch wat frisser uit.
Love,
Chelsey

Geen opmerkingen:

Een reactie posten