vrijdag 23 november 2012

Een vol hoofd

Met de afgelopen tentamenweek nog vers in mijn geheugen en de volgende die er aan zit te komen zit mijn hoofd vol, echt vol. Natuurlijk nog lang niet vol genoeg want dan red ik mijn examen nooit maar het kan je zeker af en toe even opbreken. Het is dan ook echt de kunst om rust te nemen maar toch nog door te kunnen met al het schoolwerk en je toch nog te kunnen focussen en niet te denken, mooooi nu hoef ik niks meer te doen.

Er zijn meerdere dingen die je kunt doen en die ik ook zeker doe maar ik denk dat de belangrijkste tip toch echt wel is om af en toe heel even een momentje voor jezelf te nemen en dat maakt niet uit hoe. Je kunt de hele middag zitten leren en zitten zwoegen maar neem dan alsjeblieft gewoon dat avondje voor jezelf. Mocht je doordeweeks 's avonds werken, probeer dan 1 dagje voor te werken zodat je de middag voor jezelf hebt. Als je dan dat uurtje of dat avondje voor jezelf neemt, zorg er dan voor dat je ook echt je werk af hebt en dus niet nog zit te stressen om die ene opdracht die nog af moet. Dan zit je niet lekker en ben je ook niet echt relaxt.

Dat momentje voor jezelf kan op heel veel verschillende manieren, of dat nou een filmpje kijken is met kaarsjes aan, een lekker bad of een avondje met je liefde zolang jij er ontspannen van wordt zit het goed!

Daarnaast is ook echt de tip die iedereen wel weet toch echt slapen. Als je nou echt niet vroeg kunt slapen zorg er dan in ieder geval voor dat je op tijd in bed ligt, je ligt dan namelijk in ieder geval ontspannen en de kans dat je in slaap valt als je in bed ligt is vele malen groter dan dat je met grote ogen achter je pc zit. Leg dus ook je telefoon weg! De verleiding om een lang gesprek aan te gaan is zo groot daarbij is dat felle licht in je ogen ook niet echt slaapverwekkend.

Nou ben ik niet echt het type om zomaar te relaxen in bad, ik pak dan mijn laptop erbij en ik zet een film op. Op die manier lig je relaxt in het warme water maar ga je je toch niet vervelen of nadenken.

Lieve mensen die in hetzelfde schuitje zitten, of dit nou zo is dat je toetsweek hebt, tentamens, slechte cijfers of wat dan ook, kom op! jullie kunnen het heus wel, heb vertrouwen in jezelf want het komt heus wel goed en een jaartje blijven zitten (dit geldt zeker voor de 4havo'ers onder ons) is niet het einde van de wereld. Ik weet we zitten nog vroeg in het jaar en volgens mij heb ik dit vorig jaar ook al verteld maar het kan nooit kwaad om het nog is te vertellen. Pak je rust jonguh!

Love,
Chelsey

Geen opmerkingen:

Een reactie posten